4 goede redenen om als groot bedrijf aan narrowcasting te doen

Wanneer je de verantwoordelijke bent van een bedrijf met honderden of misschien zelfs wel duizenden medewerkers, dan is het een grote uitdaging om ervoor te zorgen dat al deze mensen op de hoogte blijven van belangrijke ontwikkelingen binnen de organisatie. Bovendien is het lastig om te zorgen voor een grote onderlinge betrokkenheid en verbondenheid. Om dit alles wat te stimuleren is het verstandig aan narrowcasting te gaan doen. Narrowcasting kun je zien als communicatiemiddel waarbij je via beeldschermen informatie deelt met een klein, afgestemd publiek, in dit geval dus je medewerkers. Lees hieronder vier redenen waarom je dit zou doen als bedrijf zijnde.

Narrowcasting

Bedrijfsnieuws

Via de genoemde beeldschermen kun je bij uitstek nieuws over je bedrijf delen. Dit kunnen verkoopresultaten zijn, maar ook bijvoorbeeld informatie over beurzen of workshops. Kortom, het nieuws dat jij zelf graag wilt delen. 

Info over vergaderruimtes

Via narrowcasting beeldschermen kun je ook je medewerkers informeren over praktische zaken die op het moment zelf belangrijk zijn. Denk hierbij maar aan informatie over de beschikbaarheid van vergaderruimtes, en wie deze ruimtes wanneer heeft geboekt.

Vacatures

Openstaande vacatures zijn voor elk bedrijf belangrijk. Dit geldt in het bijzonder voor vacatures die lastig te vervullen zijn. Maar of een vacature nu snel of langzaam vervuld wordt, zaak is natuurlijk om de best mogelijke kandidaat aan te stellen. Door via narrowcasting schermen extra ruchtbaarheid aan deze vacatures te geven vergroot je de kans daarop. Meer van je medewerkers zijn dan namelijk op de hoogte van de vacatures. Zij verspreiden deze info vervolgens in hun eigen kringen.

Verjaardagen en wetenswaardigheden over personeel

Om de onderlinge verbondenheid te stimuleren is het tenslotte slim om verjaardagen en bijvoorbeeld informatie over geboren baby’s van medewerkers te publiceren op beeldschermen die je verspreid door het bedrijfspand ophangt.