Dit moet je weten over SEO 

In het digitale tijdperk is het succes van een bedrijf  grotendeels afhankelijk van haar succes in het lokken van klanten naar haar website. Er zou evenveel of meer moeite gestoken moeten worden in online marketing om mensen bekend te maken met de site als in het ontwerpen en perfectionaliseren van de webpagina zelf. Op websites zoals lequal.com wordt gesproken over een SEO strategie, een plan om de strijd aan te binden met concurrenten voor het online marktaandeel van het bedrijf in de industrie. klanten zijn niet bereid om lang te zoeken online, het gevolg hiervan is dat ze terecht komen op de website die als eerst aanbevolen wordt na een bepaalde zoekopdracht, als bedrijf wil je natuurlijk dat jij dit bent. 

De factoren van SEO 

SEO heeft drie factoren. Deze factoren, die soms ook pijlers genoemd worden zijn techniek, autoriteit en content. Deze drie elementen samen kunnen ervoor zorgen dat je als bedrijf dus beter gevonden wordt door klanten. Techniek heeft te maken met de wijze waarop de website in elkaar zit, het gaat om structuur, snelheid en indexatie. Wanneer dit allemaal klopt is het mogelijk voor google om mensen door te sturen naar jouw website wanneer een bepaald zoekwoord wordt ingetikt. Content spreekt voor zich, de informatie die op de pagina te vinden is moet naar wens zijn van de bezoekers zodat ze zich binden aan jouw bedrijf. Autoriteit gaat over verwijzingen naar jouw website op het internet buiten je eigen site om. 

Hoe kun je een website verbeteren op een bepaalde pijler 

Alle drie de pijlers kunnen verbeterd worden op hun eigen wijze. Een website technisch verbeteren kan bijvoorbeeld gedaan worden door de teksten op een site goed scanbaar te maken voor google. De content op een webpagina verbeteren kan door bij het bedrijf na te gaan wat de beoogde doelgroep is en na te gaan welke klantengroepen google voornamelijk door stuurt naar de website, op deze manier kan de inhoud op een manier geformuleerd worden dat deze mensen de website niet meteen weer wegklikken. Je moet bijvoorbeeld bepalen of je voor formeel of informeel taalgebruik gaat en of je diepgaand op onderwerpen ingaat of niet. Autoriteit kan verbeterd worden met linkbuilding. 

De beste manier om de techniek achter een website te verbeteren 

Het begint bij SEO allemaal met techniek, zonder een technisch goede website is het niet eens nodig te beginnen met het verbeteren van de andere twee pijlers. Bij veel bedrijven is de juiste kennis hiervoor echter niet in huis, daarom is het verstandig om je zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Deze partij komt er snel achter wat er niet klopt aan de website en kan deze snel ombouwen. De andere pijlers hebben meer betrekking op kennis van het product en de potentiële klanten van het bedrijf en bovendien een beetje aanleg voor het schrijven van teksten. 

De website blijven verbeteren 

De concurrentie zit niet stil, het google krijgt ook nog steeds updates. Het is daarom wellicht verstandig om geregeld de website na te kijken op de pijlers van SEO. Techniek is iets dat je één keer goed moet doen, om vervolgens lang mee te gaan. Met name autoriteit vereist continue aandacht omdat concurrenten hun website ook promoten bij google, wanneer je wegzakt in de aanbevelingen van de zoekmachine zal er weer geïnvesteerd moeten worden. De content op je website zal uiteraard ook met zijn tijd mee moeten gaan, zeker wanneer het een onderwerp betreft dat gevoelig is voor trends.