Hoe richt je een landingspagina in?

Veel marketeers hebben het over een landingspagina. Een pagina die ontworpen is met een doel en waar mensen op moeten ‘landen’. Het doel van de pagina is om informatie te verkrijgen van een bezoeker. Een bezoeker krijg op je landingspagina met onder andere SEA, social media en met SEO. Allemaal marketing technieken om jouw klant te krijgen naar de landingspagina. 

Maar eenmaal op de landingspagina moet een bezoeker ook enthousiast worden. Daarom delen wij in dit artikel vijf tips om de bezoeker te enthousiasmeren en hoe je dus een landingspagina goed inricht. 

  1. Overzicht en herkenning 

De pagina moet overzichtelijk zijn en herkenning bieden. Zorg dus altijd voor een duidelijke titel, goede tekst, maar ook goede advertenties en een call to action. Je biedt herkenning in structuur en in de tekst. Zo weet een bezoeker waarvoor hij is geland op deze pagina en wat het nut is van de pagina.

  1. Opsommen 

Overzichtelijkheid gaat vaak hand in hand met opsommingen. Lange stukken tekst zeggen de bezoeker niets en grote kans dat hij of zij er geen zin in heeft. Maar je hebt natuurlijk wel veel te vertellen. Maak daarom gebruik van opsommingen en gebruik je ruimte dus om alle aantrekkelijke punten kort en krachtig samen te vatten in een opsomming. Dit is aantrekkelijker voor de bezoeker.

3.Vergeet de menubalk 

Houd je bezoeker op de landingspagina en vergeet de menubalk. Zorg ervoor dat de menubalk niet meer zichtbaar is op de landingspagina. Zo blijft de bezoeker zijn aandacht houden bij jouw aanbod. Maak duidelijk hoe hij gebruik kan maken van het aanbod. 

4. De beste foto’s 

Beeldmateriaal is belangrijk. Het versterkt je verhaal, geeft informatie en promoot jouw aanbod. Een foto kan jouw aanbod nog aantrekkelijker maken. Zorg dus voor duidelijke en mooie foto’s. 

5. Vraag niet teveel 

Een landingspagina is bedoeld om een formulier in te laten vullen. Je wilt met de landingspagina informatie van de bezoeker. Maar informatie achterlaten doet iedereen niet zomaar. Vraag daarom altijd zo min mogelijke persoonlijke informatie. Alleen informatie die relevant is vraag je van je bezoeker. 

Vult jouw bezoeker het formulier in? Vergeet dan zeker ook niet een bedankje te sturen. Richt altijd een bedankpagina in na een landingspagina. 
De perfecte landingspagina enthousiasmeert en vraagt niet teveel van je bezoeker. Met de bovenstaande vijf tips richt je de pagina goed in en vraag je niet teveel. Wil jij dus ook informatie verkrijgen en meer leads binnenhalen? Richt dan jouw landingspagina’s slim in.