SEA tips

Veel mensen willen aan de slag met SEA voor hun bedrijf, maar weten niet zo goed waar ze moeten beginnen. Online marketing is erg belangrijk wanneer je een eigen bedrijf hebt. Toch kan het tegelijekrtijd lastig zijn om hiermee aan de slag te gaan. Een sea bureau inschakelen (zoals https://odiv.nl/) kan een goede oplossing zijn, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zelf met je online marketing aan de slag wilt. In dat laatste geval vind je hieronder vast een aantal handige tips.  

Bepaal eerst je doelen

Van tevoren is het belangrijk dat je bepaalt wat je doelen zijn. Je wilt natuurlijk de juiste resultaten behalen en dat ga je niet bereiken als je zomaar iets doet. Wil je bijvoorbeeld vooral naamsbekendheid creeren, of heb je als doel om zoveel mogelijk mensen iets te laten kopen via jouw website? Wanneer je je doelen al in Google Analytisch hebt staan, kun je deze exporteren naar Google Ads. 

Waar wil je op gevonden worden?

Ook is het van belang dat je kiest waar je op gevonden wil worden. Denk vanuit de doelgroep, waar zoeken zij op? Je hoeft dit niet zelf te bepalen, dit kun je met behulp van een zoekwoordplanner doen. Denk bijvoorbeeld aan tools als de zoekwoordplanner van Google, of Semrush.

Behoud het overzicht

Ga je aan de slag met Google Ads, dan is het belangrijk dat je te allen tijde het overzicht behoudt. Richt je account op een slimme manier in, zodat je alles goed terug kunt vinden. Het is daarnaast goed om je niet op slechts één advertentie te richten, maar op meerdere. Zo ontdek je wat er allemaal goed werkt en wat je beter achterwege kunt laten. Vergeet tot slot de extensies niet, daarmee kun je op een gemakkelijke manier relevante informatie toevoegen aan je advertentie.